14 June 2011

HRMIS.. relevankah??

Sebagai seorang penjawat awam, terpanggil aku nak berbicara sket pasal sistem HRMIS yg perlu dilengkapkan oleh semua penjawat awam di Malaysia..

Apekah sebenarnye signifikan melahirkan sistem HRMIS ni? Seperti yang aku tau, sistem ni bertujuan untuk menyimpan & memantau data setiap penjawat awam.. Termasuklah data peribadi, cuti, prestasi kerja dan sebagainya..

Tetapi setiap kali login ke sistem HRMIS ni, ada saje yg tak kena.. Byk rungutan yg aku dgr dari rakan2 sekerja.. Sistem lembab, tak bole akses, error memanjang..

Dan yg paling best, bile klik 'HANTAR' untuk simpan data, sistem ni tak boleh pun menyimpan data.. Nak inform 'DONE' or 'ERROR' pun tak.. Tak user friendly langsung.. Pihak2 yg tertentu harus buat kajian balik.. Aku yakin, ramai pakar2 teknologi maklumat yg hebat dlm menyelesaikan masalah ni.. Jgn pandai cakap je.. Sesekali, buka minda dan telinga dgr rungutan orang2 bawahan..

Aku ni dah 6 kali update data, masih jugak tak boleh 'HANTAR'.. Jenuh nak menaip balik sume data yg aku masukkan sebelum ni.. Sudahnye, aku FED UP!! Ni ke yg dikatakan efisyen?

Dahla, aku mengarut pjg2 bukan dapat ape pun.. Gaji aku byk tu gak!~

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight charts