29 April 2011

Penyebuk!

Ade org sebuk sgt perihal org lain.. Pandai je la nk kritik itu ini.. Mcmla dia tu btul sgt.. Mcmlaa semua bende pun dia tau.. Mcmlaa penuh ilmu di dada nak komplen tu, nk bg pendapat ni.. Org tak mintak pun!~ Lagi2 melibatkan maruah kite.. Pastu, pandai2 plak passing cite kat org pasal kite.. Ni sume main cite blakang.. Hmm.. Blakang branila!!

Kadang2 rase nk jerit je.. Aku tak suke ko la!! Tak suke ko nak bagi ape2 opinion pasal hidup aku.. Aku rase aku tak pnah pun kaco ko! Apetah lagi nak borak2 pasal kehidupan ngan ko! Sungguh aku tak selera..

Aku tau ni sume bibit2 cemburu.. Sbb ko tak pnah bersyukur, tak pernah puas dgn nikmat yg Allah dh berikan dlm hidup ko.. Masih lagi la nk cari pasal ngan org lain.. Ko duk dendiam jage family ko sudah!~ Kadang2 Allah bagi nikmat tu adalah ujian bagi hamba2nye.. Sedar sikit, jgn nak meninggi diri. Pada ko, ko je la yg pandai.. Ko je la yg btul.. Hidup ni mcm roda, bile2 masa je ko boleh tersungkur di bawah.. Mcm skang ni, satu persatu masalah menimpa ko.. Aku bukan mendoakan tapi, janji Allah itu pasti.. Ko aniaya org, ko dpt balasan.. Klau tak kne kat ko, kene kat keluarga ko..

Aku bkn sempurna.. Aku juge belajar dari kesilapan.. Ko klau nak puas hati, sila beranikan diri ckp dpn muke aku! Org mcm ko ni la duri dlm masyarakat tau.. Jaja cerita itu ini.. Sabar aku ade batasnye..

I was taught to forgive, but never forget.. Out!!~

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight charts