19 April 2011

Cerita Seorang Teman~

Ade satu cerita yg nak dikongsi bersama.. Bukan utk mengaibkan sesiape.. Tapi sekadar renungan & menjadi iktibar bagi kite semua..

Ade seorang teman bertemu dgn aku, dan meluahkan perasaannye.. Mase tu dia telah bertunang & sdg merancang utk berkahwin..

Utk pengetahuan blogger, teman aku ini tidak bertudung.. Aku tidak mendiskriminasi org2 yg tidak bertudung.. Aku kwn dgn semua org.. Rambut sama hitam, hati lain2.. Tetapi, bila itu perintah Allah, kita wajib tunaikan.. Semoga kite semua dlm redhaNYA.. Insya Allah..

Dia mulakan cerita dgn menghela nafas pjg.. Dia bgtau bakal suaminya suka stylenye skarang.. Maksud aku, berskirt dan tidak bertudung.. Namun, sesekali dia ade berbaju kurung.. Tidak pernah bakal suami melarang.. Malah, bakal suami menyuruh mengekalkan pemakaiannye yg sebegitu selepas kahwin.. Pakai tudung, mcm org kampung kate bakal suaminye.. Aku terdiam.. Tak tau mahu beri respond mcm mane.. Takut tersalah ckp, terguris pulak hatinye..

Mak ayahnye antara org2 kuat masjid di kawasan rumah.. Mungkin juga mahu melihat dirinya memakai tudung setelah bergelar isteri.. Itu luahannye..

Ketika itu, aku masih bujang.. Blum berkahwin & tak pandai beri komen ttg rumah tangge.. Aku hanya kate "Isteri, anak & wanita solehah itu penghuni syurga.. Insya Allah.."

Kini dia telah bernikah.. Dgn lelaki yg same.. Masih begitu.. Tak bertudung & kini makin jarang berbaju kurung.. Sebagai seorg teman, aku hanye mampu mendoakan yg terbaik utknye..

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight charts