04 January 2011

Ziarah Maklong

Smalam, pukul 5.00ptg aku dh gerak dr opis. Salah satu sebab, nk elak jam. Lg satu, nk kejar waktu melawat HTAR, Klang. Alhamdulillah, balik umah sempat solat asar jap. Lepas tu terus gerak ke HTAR, Klang. Maklong ditempatkan kt Wad 7B, katil no. 12A. Parking kt situ xdela susah. Tp mmg penuh giler. Org parking dh berlapis². So, aku parking jauh sket. Takut kereta kene block plak nanti. Sempat gak aku blikan maklong pau 3 ketul.

Sampai kt Wad 7B aku tgk Maklong ditemani oleh anak bongsunye, Mizah. Patutnye mmg dia bukak kedai makan. Ni dh 2 hari sbb jage umminye, dia xbukak kedai. Aku tgk Wad 7B tu dah pack giler. Same cam tmpt parking. Katil pesakit pun dh berlapis-lapis. Mmg btulla org ckp HTAR ni dh tak mampu menampung jumlah pesakit yg terlalu ramai.

Dgr kate, hospital kerajaan baru di Shah Alam akan dibina. Hopefully, hospital tu kelak dpt menampung jumlah pesakit yg terlalu ramai kt HTAR ni. Aku yg xsakit pun, jadi sakit tetibe bile tgk ramai sgt org kt Wad tu. Huhu.

Tp, ye la kan. Hospital kerajaan, bayaran murah. Doktor pakar pun ramai. Lgpun, laporan perubatan yg diberikan mmg cukup lengkap aku kire. Cuma, masa utk menunggu & terlalu ramai org yg membuatkan kita kadang² fed up. Alternatifnya, pegi je hospital swasta. Kita kan ade pilihan. Betul tak?

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight charts