04 June 2010

Jgn Banyak Merungut

Ok, knape org slalu merungut, xpuas hati, dengki?

Contoh 1: Asik aku je.. Org lain duduk je, xbuat ape pun!

Contoh 2: Dia tu buat ape la agaknye? Buat² sebuk tp xde bende pun!

Contoh 3: Aku ni buat kje org xpandang pun!

Contoh 4: Dia xtau ke aku ni sape?!

Adakah anda mengalami pengalaman sedemikian? Huhuhu.. Klau tanye aku? Ye, pnah! Tapi, xpela aku dh maafkan mereka.. Aku pun pnah gak mcm tu dulu.. Aku doa, Allah pun ampunkan aku.. Aminnn...

Selagi bende² mcm ni ade dlm hati, selagi tu hidup xbahagia. Asikla nk cari salah orang.. Bila merungut, diri sendiri sebenarnye xredha. Klau xredha, usaha ubah nasib. Bukan asik merungut je. Klau ye pun org yang ko rungutkan tu mmg buat salah, ko nk pening² kepala fikir buat ape? Jaga diri sendiri sudah.. Sbb terlalu fikir hal orang la, kita ni susah nak bahagia!

Dunia ni kan mcm roda, sekejap kita kat atas, kejap kita kt bawah.. Iri hati, dengki tu sume kawan syaitan. Na'uzubillah.. Ok, same² muhasabah diri ye..

Renung²kan dan selamat beramal!~ Assalamualaikum!

p/s: Bahagia itu di hati!~

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight charts